Mars
Obeskrivligt skönt att vara hemma nu. Det blev lite kaosartat idag måste man väl ändå säga. Medan jag var på Bring och jobbade på dagen lämnade min chef på Konsum ett meddelande i min röstbrevlåda där hon frågade om jag kunde jobba 17-22 imorrnkväll. Inte jättekul när man redan jobbar hela dagen men jag tänkte att jag ställer upp ändå. Så jag ringde upp och bad den som svarade att meddela chefen detta. Sedan la jag mig på soffan och glodde lite på tv tills jag nästan somnade och precis när jag plockat fram träningskläderna för att åka och träna ringer de igen och frågar med panik i rösten om jag kan jobba ikväll med. Amanda hade inte dykt upp när hon skulle och enligt henne så hade hon sjukanmält sig till chefen imorse, alltså innan hon ringde mig för att fråga om morgondagen... Man kan ju tycka att hon kunde frågat mig om ikväll på samma gång. Men nej.

Tjugo över fem var klockan när de ringde och där satt jag, fortfarande i understället jag hade på jobbet och i stort behov av en dusch. Så det var bara att hoppa in i duschen, snabbtorka håret och på med lite smink på en halvtimme för att hinna dit till sex. När jag kommer dit står det dessutom ingenting på schemat om att jag ska jobba imorrn... Däremot står det att två andra ska så isåfall blir vi tre och idag skulle det bara varit en ensam krake hela kvällen. Fattar verkligen ingenting.

Lär iallafall vara hyffsat trött på torsdag efter att ha jobbat dubbelt två dagar i rad. Fin början på nya månaden.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress