Hurtig
Händelserik dag 633 idag. För det första så kan jag ju varna för att åka moppe i villaområden när vädret är som det är nu. Helt okej på större vägar men på småvägarna är det finare is än på isstadion. Efter ett antal nära döden upplevelser fick jag ge upp och ta med mig resten av posten in igen. Men först var det dags för lägenhetsområdena. Gissa om jag blir förvånad när jag nästan är klar och det kommer en svart Bring-moped körande rakt mot mig. De är ganska lätta att känna igen eftersom de har två stora klotrunda lyktor framtill, vilket jag aldrig sett på någon annan slags moppe. Konstigt, tänker jag eftersom jag faktiskt är snabbare på den rundan än den ordinarie som den tillhör. Verkade lite ologiskt att skicka ut hjälp till mig då, speciellt utan att säga något till mig. När föraren ser mig vänder den direkt och kör in mot Skiftinge centrum. Och där försvann vår stulna moppe. Korgarna var bortmonterade men det var helt klart den. Tror någon åkte ut och letade efter den efter att jag berättat om det men skulle inte gissa att de hittade den igen. Skitungar.

En annan tjej som var i ett område nära mig kraschade med sin moppe så både ambulans och polis kom dit så hon fick komma till sjukhuset. Så glad att det inte var jag.

Hann med att sticka ut och springa en sväng när jag kom hem. Lite duktigt tycker jag :)
Nu ska jag åka ner till Fia och laga något gott att äta och inviga hennes nya soffa. Myskväll♥
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress