Bilprovning
Idag har jag för första gången någonsin besiktat en bil. Var sjukt nervös innan eftersom jag aldrig varit där tidigare men det var inte så svårt direkt. Inte alls faktiskt. Hade varit svårt att missa incheckningen eftersom den var utmärkt med en gigantisk skylt och när det var avklarat var det bara att vänta i bilen. I en evighet. Nästan så man började undra lite om något var fel. Men till slut började bil efter bil att kallas in på tavlan så det äntligen kunde bli gjort. Skönt att det inte var min egen bil, utan jobbets, så man inte behövde oroa sig för att den inte skulle gå igenom. Det gjorde den dock så jag slapp gå tillbaka till stan. Det saknades i och för sig en varningstriangel, men den vet jag precis vart den är. Den ligger i en liten back med sand innanför dörren på kontoret. Där gör den mycket nytta.

Kom tillbaka till kontoret precis klockan tre när jag skulle sluta så det var bara att ta sitt pick och pack och åka hem. Älskar att det är så skönt väder ute och att isen så gott som är borta. Man drar sig inte lika mycket för att gå ut och röra på sig längre.
En och en halvtimmas trappspring på rundan på jobbet, nyss en timmes powerwalk och nu blir det äpple, kantarellmacka och lättdryck som uppladdning inför träningen halv åtta. Känns som jag gottgjort för de fyra muffinsarna jag åt igår, två på jobbet och två på kvällen. En riktig tjockis är jag! :) 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress