Långhelg

Snacka om smart drag att ta shorts även fast himlen var går och mörk när jag gick upp. Vilket väder det blev!
Efter jobbet snabbade jag mig därifrån för att ta en snabbdusch och sedan kom min bror som just varit hos tandläkaren hit för att vi sedan skulle kunna åka hem till Odlaren tillsammans. Där väntade ett dukat bord så det var bara att hugga in på direkten. Lilla farmor som jag inte träffat på hundra år var på besök eftersom hon varit och opererat ena ögat på sjukhuset här i stan. Roligt att få träffa henne tycker jag! :)

När pappa skulle skjutsa hem henne till Mellösa igen så åkte jag hem till Jimmy och bytte om till träningskläder. Vi sprang den vanliga rundan men på rekordtid idag, trots ett par stopp för skosnörsknytning. Bra kämpat måste jag säga! :)
Väl tillbaka i lägenheten insåg vi att det var så satans varmt och svettigt så vi bestämde oss för en promenad runt ån som nervarvning.

Just nu ligger fläskytterfilén på grillen, den skivade potatisen är i ugnen och salladen är färdigblandad med dressing och allt. Lite fetaost och avokado har också hamnat i skålarna så nu är det bara dukning och väntan kvar. Funderar lite på att blanda iordning någon lyxig drink så länge kanske... Perfekt start på långhelgen. Det är vi värda! ;)


Min lilla bebis var för en gångs skull hemma samtidigt som mig.
Tyvärr valde han att vara lite smått osocial och ligga på altangolvet
istället för med oss andra... Lilla plutten:)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress