Årets varmaste dag

Då var första arbetsdagen avklarad. Vilken dag! Vet inte hur många gånger de tjatade om att det här skulle vara årets varmaste dag på p3 imorse medan vi sorterade brev. Och såhär i efterhand så tror jag dem. Enda anledningen till att jag överlevde var att jag kommit ihåg att frysa in en flaska vatten över natten så att jag skulle få kallvatten ute på rundan. Hela flaskan gick åt, vilket aldrig hänt tidigare. Galet vad varmt och svettigt det blev. Sedan tog det såklart en evighet innan jag var klar eftersom jag aldrig kört rundan tidigare och åkte fel massa och fick vända och krångla. Lite ringrostig var jag också kändes det som... Har skapligt ont i fötterna nu efteråt.

Det känns lite trist att sitta inne men jag pallar faktiskt inte att vara på uteplatsen just nu. Det är 44 grader utanför och därinne vill jag inte ens veta. Höll på att kvävas när jag stack ut näsan för att se om det gick att sitta där. Så jag håller mig inne tills Jimmy kommer hem för då ska jag dra med honom ut och bada. Jag stannade på vägen hem och köpte tre sorters meloner, dricka och jordgubar som vi kan kalasa på ute i solen. 25 kr för jordgubbarna nu, lite skillnad från i midsommarhelgen. :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress