Torsdag betyder pannkaksdagen
Det har inte blivit mycket vettigt gjort idag överhuvudtaget. Jag jobbade till två och sedan var jag ganska slut i kroppen efter att ha varit ute i värmen hela dagen så jag slängde mig på soffan och kollade på en serie tills jag somnade. Jag som aldrig kunnat sova middag tidigare. Innan jag började på Bring alltså. Det tar mer på krafterna än man tror att gå upp tidigt och sedan springa runt i flera timmar. Varför slösa pengar på träningskort egentligen? Jag kan ju bara gå till jobbet och få motion. Inte riktigt samma sak kanske men nästan.

På tal om jobb så fick jag skriva på papper om vilka kontor jag vill stå i kö för att jobba på idag. De har tydligen gjort om så numera är det inte cheferna som bestämmer vilka som får fasta tjänster när det dyker upp några sådana, utan nu har man förtursrätt istället. Man samlar alltså på sig jobbtid så ju mer man jobbar ju högre upp på listan hamnar man, och när det sedan blir en tjänst ledig så går den till den som jobbat mest. Det känns ju ganska rättvist. Tackar man nej så hamnar man automatiskt längst ner på listan så det gäller väl att tänka till ordentligt innan man bestämmer sig.
Jag valde iallafall bara de två kontoren som finns här i stan. Att pendla för att dela post i en stad där man inte hittar känns inte speciellt lockande... Ibland är det tillräckligt svårt att hitta rätt här där man är född och uppvuxen...

Nu tänkte jag göra lite nytta. Först ska jag klippa bacon så att jag kan slänga in ugnspannakan i ugnen så vi får mat någon gång, och sedan blir det en snabbdusch och lite tvättning innan man får koppla av.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress