Småkottar

Veckans första arbetspass är avklarat. Det började lite halvdant eftersom vi upptäckte att fyra backar med småbrev som vi fått var helt huller om buller. Tänk er att ni spelar finns i sjön och sedan ska plocka ihop sjön, alla kort åt alla möjliga håll och kanter, det tar en stund att få dem i en fin hög. Så var det fast att det var hundratals brev istället för spelkort. I vanliga fall brukar de ligga i snygga högar som är sorterade efter postnummer, så då är det bara att ta en hög och slänga alltihopa i rätt back i splithagen när man sorterar. Men idag fick man istället springa fram och tillbaka och det tog en evighet. Chefen fotade backarna och ska skicka in bilderna för det är faktiskt inte okej att skicka posten så. Det tar ju bara massa onödig tid...

När jag äntligen kom ut så var det här i krokarna jag skulle dela. Från Västergatan bort till Munktellarenan så det är en ganska lång runda.
Borta vid Munktell stod det ett gäng grabbar och män i arbetskläder precis vid lådorna jag skulle till. De höll på att rädda en igelkottmamma och hennes små bebisar, som hade bosatt sig under en trappa. Inget bra läge med vägen precis utanför. Men helt otroligt söta var de! Jag saknar igelkottfamiljen som bodde under altanen hemma en sommar. Det var så gulligt när de kom utspatserande på gräsmattan en efter en. Om jag inte minns fel så var det 12 stycken ungar och så mamman såklart. Riktiga sötnosar. :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress