Middagsfix
Känner mig lite duktig nu faktiskt. Jimmy drog iväg till Kvicksund med Mange och kommer tillbaka om en stund så medan han är borta tänkte jag att jag skulle göra lite nytta. Först och främst måste man ju dra igång musiken för att göra det hela lite roligare och sedan var det bara att dra igång. På en halvtimme har jag marinerat lax, hackat iordning lite grönsaker (coctailtomater, paprika, champinjoner och lök) och lagt i små aluminiumfolie-knyten som sedan ska slängas på grillen, satt igång potatisen på spisen, plockat ur ren disk ur diskmaskinen och plockat i all den smutsiga som tog upp hela köksbänken, handdiskat alla mixerdelar, pajformar och annat som inte ska köras i maskin, torkat alla bord och sist men inte minst dukat. Ganska effektivt om jag får säga det själv. :)
Nu kan jag nog slå mig ner med en bok tills han ringer och det är dags att lägga på laxen på grillen. Ska bli gott med fisk för en gångs skull. Det blir inte av att göra det så ofta tyvärr...
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress