Go´ och glad kexchoklad
Idag var det svettigt på jobbet kan jag tala om. Redan när jag cyklade till jobbet vid kvart i sju så kändes det att det skulle bli en riktigt varm dag, och det blev det ju verkligen. Nästan så jag smälte bort i Slagsta där jag var och delade idag, men man ska väl inte klaga när det väl är sommarväder.

När jag var vid de sista husen på rundan (Stighultsgatan) så var det två gubbar ute och den ena frågade mig om jag tyckte att en pinne såg rak ut, och det tyckte jag väl att den gjorde. Precis när jag skulle gå tillbaka till moppen så kom gubbens fru utspringande med en kexchoklad i högsta hugg. Tydligen så förtjänade jag den i värmen och hon bad om ursäkt för att hennes man störde mig i mitt arbete. Gullig liten tant! :)

Såhär spenderades sista halvtimmen på jobbet. Effektivt arbete kallas det. ;)
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress