Fredagsmys
Idag har jag varit på jobbet två gånger. Det är inte varje dag man är det inte. Först kom jag dit vid sju och jobbade till halv två, riktigt bra dag för det var folk som var borta så det fanns en moppe över som jag kunde ta istället för cykeln så då gick det bra mycket snabbare än det annars skulle gjort. Sofia och jag var de sista som lämnade kontoret, bortse tt från chefen som satt kvar och grejade med något på datorn. Jag tog Jimmys bil till jobbet eftersom det såg ut som att det skulle börja regna så det gick snabbt och smidigt att komma hem. När jag kommit in i hallen, låst dörren efter mig och ställt ifrån mig påsen med kläder och matlådor så stoppar jag handen i vänsterfickan på mina shorts för att ta upp mobilen som jag alltid har där. Tomt. Paniken kommer krypande, jag river igenom påsen och alla andra fickor. Nix, ingen mobil. Då slår det mig att jag lagt den på bordet i lunchrummet när jag skulle diska matlådorna. Bra jobbat. Så det var bara att kasta sig in i bilen och åka tillbaka...
Halvvägs dit möter jag chefen som är på väg hem. Tur att jag har egen nyckel, annars hade det blivit en mobillös helg. När jag kom fram så hittade jag den mitt på bordet, alldeles ensam, precis där jag lämnat den. Varför kan man inte bara komma på sådana saker lite tidigare? Klantigt är vad det är...

Nu håller Jimmy och jag iallafall på att laga mat. Tacopajen står i ugnen och jag ska precis börja hacka lite sallad. Sedan blir det fredagsmys! :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress