Blixt och dunder

Jag kan lova att det var närapå att jag vände och gömde mig under täcket imorse när jag tittade ut genom fönstet. Herregud! Spöregn, åskmuller och blixtar var det enda man kunde se. Allt var ett enda mörker och jag som skulle köra moppe på jobbet.
På den lilla biten jag sprang från huset till bilen och från bilen in på jobbet hann min t-shirt bli så pass genomdränkt att den gick att krama ur, så det var bara att byta om det första jag gjorde när jag kommit undan regnet. Och bilfärden ska vi inte ens tala om! Tror helt ärligt jag kan säga att det var det värsta jag varit med om... Vindrutetorkarna jobbade hårt ända tills jag kom fram till att man faktiskt såg mer utan dem. Helt sjukt. Pölarna på vägarna var inte heller roliga. Flera stycken på jobbet sa att de kört förbi massa bilar som stått med varningsblinkers för att det stannat i vattnet och inte kunde komma därifrån, och Danne visade en bild han tagit på golvet i sin bil där det hade blivit en rätt rejäl pöl. Mysigt att behöva bli blöt om fötterna inne i bilen!

Som tur var så slutade det både regna och åska lagom tills vi skulle ut på rundorna vid halv nio, så vi slapp bli kalla och blöta. Känns ju inte alltför säkert att åka runt på moppe eller cykel när det blixtrar konstant runt omkring en heller för den delen...
Det varväldigt lite post så det gick snabbt för alla och klockan 12 hade vi gjort klart allt, ätit lunch och var redo att gå hem. Det var bara det att en vikarie fortfarande var ute och delade så istället fick vi åka ut allihopa och hjälpa till.
Två killar på moppe, två killar i bil och alla tjejer i en annan bil. Folk tittade lite konstigt på oss när de såg fyra huvuden sticka upp i bagageutrymmet, men kul hade vi. När vi stannade kändes det lite som på film när det hoppar ut en hel polisstryka ur en skåpbil, fast nu var det såklart en grupp grönklädda brevbärare med posten i högsta hugg istället. Inte riktigt lika coolt kanske.. ;)
Dessutom så var det två stycken clubcars från Posten på Köpmangatan också så totalt var det väl ca 11 brevbärare på en ynka 100-meterssträcka. Folk lär ju ha undrat vad som hände där. Ingen vanlig syn :) 

När vi var klara och skulle gå hem så startade inte heller Dannes bil (antagligen på grund av att det var mer en bassäng än en bil), så det var bara att knuffa in den på en parkeringsplats och så får han väl åka tillbaka med startkablar senare under dagen.

Man kan väl säga att det var en händelserik men rolig dag på jobbet och nu har jag äntligen helg! Så himla skönt! :)


Såhär roligt såg det ut utanför huset imorse...

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress