Over and out
Körde min bilrunda i Hållsta och Skogstorp för första ensam idag. Det gick sådär... Tack och lov för att jag var smart nog att stanna till på Statoil vid Tunavallen och tanka när jag varit och hämtat/lämnat post på kontoret. Körde fel så sjukt mycket ute på vischan så annars hade man väl blivit stående någonstans.
Fastna lyckades jag iallafall göra. Efter att inte ha ätit på hela dagen och när mörkret började komma var jag så inte på humör för det! Fick bara lust att sätta mig i bilen och gråta... Tur som jag har så kommer postbilen efter mig och ska till den lådan jag fastnat vid så vi kämpade tillsammans ett bra tag innan jag lyckades komma loss. Hade ju känts lagom kul att behöva ringa efter bärgaren första gången och allt.
Som om det inte räckte så har jag hur ont i halsen och huvudet som helst och det värker sådär obehagligt i nacken som det alltid gör när jag håller på att få feber...
Orkar. Inte. Bli. Sjuk.



I lördags fick mamma och pappa ta med Felix till veterinären för att det rann var ur ett sår långt bak på ryggen. Han blev sydd under ena "armen" men såret på ryggen hade ingen hud kvar att sy i så det gick inte. Det är alltså ett centimeterstort öppet sår som det rinner blod ur nu. Vi har shoppat upp hela apotekets förråd med kompresser och olika sorters tejp men det är inte alltför lätt att få det att sitta kvar varken där han är rakad eller på pälsen. En fin liten tratt har han också på huvudet så han hör absolut ingenting och går in i allting. Det ser faktiskt lite roligt ut ibland. Som toppen på isberget så måste han tvångsmatas med penicillin två gånger per dag. Lilla kraken!
Det var inte länge sedan jag fick dra ut en stor klo från en annan katt som satt ingrävd strax brevid hans ena öga så det kanske är dags att lära sig en läxa och sluta reta upp andra djur... Värsta fighter-katten!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress