Försenad julklapp
Med alla helger och liknande som varit de senaste veckorna så har jag helt glömt bort att berätta en jobbrelaterad grej. Dagen innan julafton ringde ett okänt nr medan jag jobbade och eftersom jag var stressad som vanligt så valde jag att inte svara. Efter julhelgen fick jag dock veta att det var chefen på Bring som försökt nå mig. Han hade tänkt erbjuda mig en julklapp, nämligen ett vikariat på 3 månader. Det är på 75% i grunden, men eftersom just den här tiden är väldigt stressig med mycket post så kommer det i princip att bli 100%. Känns verkligen skönt eftersom det innebär att jag kommer att få tre stycken olika rundor som jag varvar mellan hela tiden. Allt blir så mycket lättare och går så mycket snabbare då när man lär sig dem och får upp lite tempo. Som det är nu när jag har varit timanställd vikarie har jag ju fått nya rundor varje dag och det tar alltid lite extra tid eftersom man inte hittar osv... Skönt också att ha en säker inkomst.
Jag går alltså från vikarie till vikariat och sedan får man väl se vad som händer. Fråga mig inte varför de gav det till mig som är allra nyast för det har jag absolut ingen aning om. Chefen öser beröm över mig så jag antar att han tycker att jag gjort en bra insats även fast det inte riktigt känns så...

Tillsammans med helgjobbet på Triangeln kommer jag antagligen att jobba konstant nu... Men jag hoppas på att komma in i det ganska snabbt så jag får tillbaka orken och lusten till att hitta på roliga saker att göra på den lilla fritid jag har. Det har tyvärr blivit dåligt med det på sista tiden eftersom jag varit så otroligt stressad och slutkörd med allt nytt jag blivit tvungen att lära mig under månaden som gått. Nu när det är nytt år har jag bestämt mig för att inte låta det bryta ner mig mer. 2011 ska bli ett bra år!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress