Grym dag!
Jag gillar den här dagen. För det första så är det fredag och hur skönt är inte det?! Som den workaholic jag är så ska jag självklart jobba långa pass både lördag och söndag men det är ändå lite skönt med helg.
För det andra så är det den 25e idag vilket betyder lön. Bästa lönen någonsin för min del helt klart. Rejält mycket mer än jag fått förut till och med. Känns jäkligt bra att det varit värt allt jobb och slit. För jag har verkligen kämpat för de där pengarna. Januari var ingen rolig månad för en brevbärare. Men nu kom belöningen och plötsligt känns det så himla värt att ha jobbat 27 dagar i sträck, varit ledig 1 dag, och nu ska jobba 27 igen. På 55 dagar är jag alltså ledig 1 stackars liten dag... Nästan lite skrattretande.

För det tredje så började jag jobba klockan 8.30 imorse och när jag kommer in så är min moped färdigpackad och allt är klart så det bara är att åka ut. 3 backar med post bara! Perfekt på en fredag. När jag då går in i köket för att lägga in min matlåda i kylen säger Martin att det finns en bil över som jag kan ta om jag vill. Det säger man verkligen inte nej till så jag tog den snabbt som tusan innan någon hann ångra sig. Var ute på rundan i lite drygt 2 timmar vilket är väldigt lite så sedan var det bara att hålla sig inne och göra klart kamskåpen och äta lunch. Slapp alltså åka moppe OCH fick sluta en och en halv timme tidigare eftersom vi blev klara med allt. Underbart!

Ikväll blir det fredagsmys med lite trevligt folk men innan dess tänkte jag hinna ta ett långt avkopplande bad, dega i soffan ett tag och sedan käka något gott med familjen. Bra start på helgen tycker jag! :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress