För det är fredag idag
Bara så alla vet så rekommenderas det inte att vara brevbärare under vinterhalvåret. Resten av året kan jag inte uttala mig om. Får återkomma med det. Idag var vädret iallafall inte det minsta på vår sida och det inträffade en hel del olyckor. När jag åkte ut mot skiftinge på min lilla moppe börjar det självklart toksnöa. Måste varit de största snöflingorna jag någonsin sett! Tjusningen med plusgrader är ju då också att snön smälter direkt och allt fastnar på hjälmvisiret så man inte ser ett smack, och man kan ju heller inte ha det uppfällt för då får man allt i ögonen istället. Jag testade. På något mirakulöst sätt lyckades jag trots allt överleva själva moppedelen, däremot slog jag halvt ihjäl mig när jag gick ut från en port och var på väg in i en annan. Pang sa det så låg jag där på isen. Det var inte alls skönt. Genomsur och illamående för att det gjorde så himla ont längs hela vänstra sidan och knäet fick man ändå bita ihop, pressa tillbaka tårarna och fortsätta knata runt i trapphusen. Ont! Kom på nu att jag glömde skriva en skaderapport så hoppas man kan göra det på måndag. 

Men jag var iallafall inte värst, en av coacherna kvaddade en bil. Så nu har vi bara en som går att köra vilket inte är så bra. Men det får de väl lösa på något sätt...

Så skönt att det är fredag nu ändå! Tänker plocka fram lite fika och sjunka ner i soffan ett tag nu innan det är dags att göra sig iordning för kvällen. Helgen bjuder på lite allt möjligt trevligt/roligt/jobbigt :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress