Patong

Det var inga dåliga grejor jag fick av farbror doktorn, som förresten såg ut precis som en indian. Jag vet inte exakt hur kortisonet fungerar, men det har på något sätt torkat ut ansiktet så det har blivit helt stelt och igår kunde jag knappt le eller göra grimaser för att det stramade så mycket. Idag är det bättre och det mesta har börjat flaga bort och såret har fått en liten skorpa på sig, så det verkar som att det läker fint. Det jag undrar är att om jag har bränt mig lite lätt i solen och får 2 olika krämer att smörja 3 gånger per dag och totalt 7 små piller att stoppa i mig om dagen, vad får då den stackare som blivit ordentligt bränd av eld??

För att jag ska slippa sitta på hotellrummet och häcka så har vi köpt en tjusig röd keps till mig och så använder jag spf 50+ i ansiktet när jag ligger på beachen och steker. Extra water resistent dessutom. Med den solskyddsfaktorn kan man nog lika gärna sitta i en mörklagd källare hemma i vintersverige, men jag får ju lite sol på kroppen iallafall och det är ju inte helt fel. :)

Nu ikväll har vi också varit inne i Patong och kollat läget där. Taxin släppte av oss vid köpcentret Jungceylon och där gick vi runt ett tag och så åt vi varsin whopper på Burger King. Sjukt gott efter all thaimat faktiskt! Därefter gick vi runt på den stora shoppinggatan ett tag och handlade. Jimmy fick med sig lite t-shirts och jag 3 klänningar, 2 linnen, 1 jumpsuit, 1 t-shirt och 1 ljusstake. Sist men inte minst så tog vi en tuktuk tillbaka till hotellet. En riktig party-tuktuk med neonlampor ochoch musik där basen var så hög så golvet vibrerade. Det kändes ungefär som att åka bergodalbana i alla backar och svängar.


Såhär ser mitt nylle ut just nu. Sår under högerögat och lite flammigt på panna, näsa och kinder där det håller på att flaga av. Mycket vackert....

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress