Läkarbesök

Turen är inte riktigt på min sida här nere... Häromdagen mådde jag så illa så jag knappt fick i mig någon mat alls, förmodligen pga solsting/turistmage.
Och igår brände jag mig så illa att jag vaknade imorse av att jag spräckte hål på en vattenblåsa i ansiktet. Varken skönt eller vackert. Nu tänker alla att det var ju jävligt klantigt och blablabla, men till mitt försvar kan jag då säga att det var knappt ens sol på hela dagen utan ett tunt molntäcke över hela himlen så det kändes inte att det brände. Dessutom smörjde jag flera gånger ändå, för säkerhets skull. Men på kvällen var jag illröd och smörjde med massa after sun och det var precis det jag också gjorde imorse när jag råkade ha hål på en blåsa jag inte visste att jag hade. Såret svider konstant och det är lite småblåsor på andra ställen i ansiktet också, så vi gick till hotellets läkarmottagning där jag fick två sorters tabletter, en kortisonkräm för att få bort blåsorna och en desinficerande kräm till den trasiga blåsan för att förhindra infektion. 4000 baht gick det kalaset på, så jag får väl hoppas att kuren hjälper... Just nu känns det som att jag gått igenom eld och det är ingen härlig känsla direkt.

Som toppen på isberget blåser det storm ute och strömmen försvann just. Jag har varit med om bättre juldagar än denna om man säger så.

Ronja

Nämen gumman då :( hoppas det går över snart och att blåsorna försvinner. Var försiktig med ansiktet! Du får nog tyvärr ta det lugnt och inte sola ansiktet någe mer så du inte kommer hem med fler blåsor eller så :( <3

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress