The Studio
Det har varit en lååång dag för mig och Jimmy på The Studio i Västerås. Klockan 15 skulle vi vara där så vi åkte härifrån stan vid 13 så vi skulle hinna tanka och greja på vägen och sedan luncha på Spicy Hot när vi parkerat och allt.
En kvart innan vi hade bokat tid så rörde vi oss mot Skrapan. Sedan började en oändlighet av väntan. Efter att vi suttit där i över en timme så fick vi äntligen komma in till sminket som sedan tog ungefär två minuter för Jimmy och kanske tjugo för mig, för att sedan slå oss ner i väntrummet i ytterligare någon timme.

Inne hos fotografen gick det snabbt och smidigt. Vi fick prova många olika bakgrunder, ombyten och poser så det var riktigt roligt, även om man kände sig lite smått obekväm med vissa.
Därefter väntade vi ungefär en kvart till på att få komma in och välja bilder och sedan en stund till medan de blev utbrända på skiva.

Visserligen så stod det ju på hemsidan att det skulle ta tre-fyra timmar, men det var ingen som sa något om att det skulle vara tre timmars väntande och en timmes aktivitet. Svintråkigt att bara sitta där, trodde på allvar att vi skulle somna ett tag båda två. Själva grejen är ju jättekul, tjejen som sminkade mig var jätteduktig och fotografen likaså, men varför överbokar man så fruktansvärt? Det enda man gör är ju att skapa irritation. Vi hade ju hellre kommit till kl 16 och sluppt en timmes uttråkan, eller om de åtminstone berättat hur läget var så kunde man gått på stan och fördrivit den där timmen...

Men men dagen blev bra tillslut och jag blev nöjd med allt, speciellt sminket. Nästan så jag inte vill tvätta bort det nu. Bilderna blev också bra, en del iallafall. Så förutom att det tog så lång tid var det en supermysig dag med min bästa! :)



rebecka!

superfiiiina bilder!!!! vill se alla!!! om ni har fler! :D

Sara

Ja det finns fler! :) får visa någon gång :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress