Strömavbrott
Kom hem från skolan för en stund sedan och när jag skulle in så fungerade inte tagen till dörren, så en liten tant som skulle med hissen släppte in mig. Dessvärre fungerade inte hissen heller så stackaren fick gå ända upp till våning 6! Jag erbjöd mig flera gånger att hjälpa henne att bära upp grejerna men hon sa att hon klarade sig. Det var inte förrän jag kom in och kom på att jag var kissnödig som jag fattade att det faktiskt är strömavbrott i huset. Det var lite jobbigt att hitta toan i det kolsvarta rummet... Och vad gör man när inte tv, dator, internet eller lampor fungerar? Man blir nästan lite handikappad och vet inte vart man ska göra av sig själv. Tur att det finns mobiler! Hoppas bara att maten i frysen klarar sig. Jag får väl göra lite läxor så länge. Berättar om dagen senare när strömmen är tillbaka.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress