Mera jobb
Kul att vara brevbärare när det regnar? Njaae... Usch vilken dag. För det första så vart man ju genomsur bara av att sticka ut näsan, så självklart kändes det otroligt peppande att veta att man skulle vara ute i eländet i ett antal timmar. Inte en sekund var det uppehåll heller. Typiskt. Men hellre regn än snö faktiskt.
För det andra så är vi så himla få som jobbar på morgnarna så allt tar en evighet. Idag åkte vi till exempel inte ut på våra rundor förrän kvart över tio, vilket gör det lite svårt för mig som är 75-procentare att hinna bli klar med rundan (som tar strax över 3h) och äta lunch (30 min) innan jag ska sluta kl 13.30. Men det är ju inte mycket att göra åt, och jag får ju betalt för övertiden så det är väl inget att klaga över egentligen. Det kommer bli skönt sedan när alla ordinarie kommer tillbaka från semestrar, sjukskrivningar och allt sådant, så det blir lite ordning igen.

Min fina plan att få en veckas ledighet innan skolan börjar gick käpprätt åt helvete idag när chefen kom och frågade om jag var intresserad av att förlänga mitt vikariat med en vecka. Att det ska vara så svårt att säga nej! Å andra sidan kan nog pengarna behövas nu när jag ska leva på studiebidrag.
Han frågade också om jag vill fortsätta att jobba där även när jag pluggar och det vill jag ju! Bra med så lite studielån som möjligt tycker jag! :)
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress