Första kursen igång

Nu finns det ström så jag kan uppdatera om dagens händelser. Det var ju idag som själva plugget drog igång, eller vi fick en massa information iallafall. Första kursen heter "Utbildningens organisation och villkor och demokratins grunder", och är på 7,5 hp. Mellan kl 9 och 12 idag så hade vi kursintroduktion och fick träffa de tre lärarna. Jag tyckte de verkade bra, alla jobbar eller har aktivt jobbat i förskolan så det känns som att de vet vad de pratar om.
Mestadels handlade det om vad kursen går ut på och lite sådant, och sedan fick vi veta vilka studiegrupper vi kommer att arbeta i under kursen.

På lunchen var vi fyra tjejer som gick till Your Choice och åt, innan det var dags för grupparbete på eftermiddagen. I min grupp är vi fyra tjejer och en kille och vi kommer jobba rätt mycket ihop. Det enda vi gjorde idag var lite övningar för att lära känna varandra och sedan fick vi spåna på lite diskussionsfrågor. På torsdag är nästa gång vi träffas så då kommer vi att få vår första riktiga uppgift.

Nu ikväll är det ledigt från rookieaktiviteter så jag passade på att träna Bodyattack och så har Jimmy och jag varit och handlat. Väldigt skönt att bara ta det lugnt efter allt nytt, men jag är ändå glad att jag gick igårkväll för man lärde sig många namn och fick en chans att prata lite med folk. Och viktigast av allt så fick vi tillverka våra egna "snygga" rookiepannband med våra namn på. Annars gjorde vi inte så mycket förutom lekar, ramsor, sånger, danser och sådana saker. :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress