Fattig student
Det här med studiemedel är ju som en djungel. Väldigt svårt att bestämma hur man ska välja... Det ultimata vore såklart att slippa ta lån över huvudtaget och hoppas på att få jobba tillräckligt mycket för att jag ska kunna klara mig på det. Bidraget ligger på runt 2700 per månad så det borde iallafall räcka till mat och sådär, men man vill ju leva lite också... Måste nog gå till Triangeln någon dag och prata med chefen där och se hur hon har tänkt med schema inför hösten. Förhoppningsvis får jag ett par helger i månaden där och sedan helst någon dag i veckan på Bring så att jag får ihop några tusen att göra roliga saker för.

Som om det inte redan var klurigt nog så får jag inte tjäna mer än 75000 (före skatt) under perioden juli-dec för då minskar bidraget. Lite för mycket att tänka på här... Men det lutar nog åt att det inte blir nog lån den första terminen, och så får jag väl se hur det går och om jag kanske behöver ta till våren eller inte.

Jag får ta tag i det ordentligt någon annan dag för nu tänkte vi äta lite gottis och se filmen "Source code" som Rebecka rekommenderade. Verkar bra! :)
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress