Dramatik på stan
Jag hade förberett mig på att skriva ett glatt inlägg, men mitt i allt så fick Jimmy för sig att vi skulle köpa mat från Spicy så det gjorde vi. Vi parkerade inne på gården där bakom bion och sedan när vi kommer ut på torget så är det första vi ser en man som ligger på marken och är helt mörkbå i ansiktet och så står det tre killar runt om och försöker få koll på situationen. De försökte med framstupa sidoläge men mannen andades inte och hade ingen puls, hur mycket de än försökte med hjälp från SOS i telefonen. Folksamlingen blev större och större och till slut kom äntligen både ambulans och brandkår. Dock så höll de på en lång stund men jag tror inte att de fick liv i honom, utan de plockade fram en bår och åkte iväg.

Det var riktigt hemskt att se, och man känner sig så hjälplös för man kan ju inte sådant där så bra. Tänk vad bra det vore om alla kunde hjärt- och lungräddning. Hade vi varit en halv minut tidigare så hade det ju varit vi som hittat honom liggandes där...
Hoppas de fick igång honom sedan iallafall! Väntar på att få läsa något på ekuriren.

En fet smäll skulle jag vilja ge till folk som ställer sig och filmar när något sådant här händer! En till de som röker en meter irån också! Jävla människor rent ut sagt! Hur okänslig kan man vara???
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress