Augusti

Jag börjar få lite ångest över att det redan är augusti... Sommaren är ju nästan slut och det känns knappt som att den ens har börjat. Hela vintern och våren längtade man efter sol och bad och nu har det knappt blivit något av med det ändå. Innan Cypern blev det visserligen en hel del solande men efteråt så har vädret varit halvtrist och man har helt enkelt varken orkat eller hunnit. Har bestämt mig för att ta vara på den här månaden för sedan lär det väl som vanligt bli en lång mörk vinter...


I söndagskväll åkte jag och Jimmy ut till Tuna Park Minigolfcenter för att spela för första gången. Riktigt fräscha och fina banor var det, lite annorlunda mot vanliga minigolfbanor eftersom det inte är sådan där grön filt utan de är rödfärgade och gjorda av betong. 60 kr per person kostar det så det är väl inte direkt billigt, men helt klart roligt och värt att testa.

Igår kom mamma och pappa förbi på lite fika efter att jag slutat jobba. Sist de var här hade de med sig rabarber från trädgården som jag frös in, så igår tyckte jag det passade perfekt att göra en rabarberpaj. Den blev faktiskt riktigt god!
Jag fick en stor skål som jag letat jättelänge efter i namnsdagspresent. Den är i glas och har ett lock till, så den är jättebra att lägga mat i när den är tillagad så den håller värmen. Tydligen är den ugnssäker också så man kan laga mat i den till och med. Fattar inte varför de inte har sådana på Cervera och sådana affärer.
Pappa hade även hittat en klänning och en t-shirt till mig när de var iväg. Skulle velat se expeditens ansiktsuttryck när pappa frågade henne om hon trodde att han skulle passa i klänningen! Stackars människa, hon kan ju inte ha förstått om han skojade eller inte. Han är lite tokig min pappa. ;)
Jimmy fick ett set med fyra plankor i födelsedagspresent av dem också, så nu måste vi se till att göra plankstek någon dag. Så himla gott!
Och de fick ju i sin tur presentkortet på Grappa som jag köpte häromdagen, så det blev ett riktigt presentutbyte! :)



Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress