Aldrig tur
Just nu skulle jag vilja vrida tillbaka klockan ungerfär två månader, till en tid när det var lite post och folk inte hade hunnit iväg på semester än. Fy vad det är tråkigt när det är såhär mycket! Halv elva åkte vi ut óch började dela. HALV ELVA! En riktigt bra dag hade vi nästan varit klara och inne då redan. Det blir som en ond cirkel när man åker ut sent, för då kommer man också in sent och då hinner man inte påbörja sorteringen inför morgondagen, vilket i sin tur gör att man får mycket att göra nästkommande morgon och då kommer man ut sent då med. Sådär har det hållit på hela veckan.

Idag fick jag till och med åka ut en extra gång för att chefen ringde mig när jag hade två och ett halv hus (11 portar) kvar på Fristadsgatan i Årby. Det var nämligen en ny tjej som skulle iväg på körlektion och satt utanför kontoret och väntade på att bli insläppt, så jag fick cykla som en idiot hela vägen tillbaka till söder och låsa upp åt de fyra pers som satt där och väntade. Det mest irriterande var att lagom när vi kommit in genom dörren så kom en av coacherna in så jag hade ju inte behövt avbryta rundan... Men det var bara att äta lunch och ta en bil och åka tillbaka igen. Strax efter tre slutade vi, istället för halv två som jag är schemalagd till.

Sedan när jag cyklade till Triangeln för att prata med chefen om hösten så satt hon i kassan så det var bara att vända och gå igen. Verkligen inte min turdag idag...
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress