Wonderful

Har börjat fundera lite på om mitt jobb verkligen är bra för mig... Körde moppe i Slagsta idag, inte den delen där jag höll på att bli ihjälkörd för några veckor sedan utan motsatta sidan av Torshällavägen. Rätt så skön runda om det inte hade varit så mycket post just denna dag. Totalt 14 backar så det blev en hel del stopp för att byta lådor och fixa och dona.

När jag plockade upp de sista tre lådorna hade jag ju då en rätt ordentlig hög med tomma lådor baktill och sedan på det de tre sista som var fullpackade, alltså blev det rätt vingligt att köra. Ungefär lite som när man skjutsar någon på pakethållaren på en cykel. Det går bra när mna får upp farten men mindre bra när man precis startar och kör sakta. En lite för snäv sväng räckte perfekt för att hela moppen skulle välta åt högersidan innan jag ens hann reagera, men som tur var la den sig inte ner helt så posten stannade kvar i backarna. 
Tyvärr var det lite för tungt för att jag skulle okra lyfta upp den igen, men det fanns inte mycket annat att göra än fortsätta försöka. Tog tag med vänsterhanden om styret och högerhanden om ena korgen därbak. Högen med backar som stod där hade i fallet hamnat lite på sniskan så därför fick jag precis in handen där så jag kunde dra. Bara ett problem. När moppen rätades upp det lilla jag orkade så åkte backarna tillbaka på sin rätta plats. Med mindre fingrar fortfarande där. AJAJAJ! Tårarna började rinna innan jag ens hann fatta vad som hände och högen var för tung för att jag skulle orka lyfta den tillräckligt mycket för att kunna dra bort fingrarna. Snacka om panik!!

Efter en liten stund såg jag en gubbe på en uppfart längre bort så jag ropade på hjälp och kunde äntligen komma loss. Fingrarna var helt blåröda när jag tog av mig vanten. Som att det inte räckte med min onda fot så har man nu en öm hand med en knöl på långfingret.
Om jag överlever den här sommaren skulle jag bli väldigt förvånad...

Meeeeen! Det går ju inte att vara deppig alltför länge när det är såhär fint väder. 29 grader visar termometern utanför köksfönstret, visserligen i solen men ändå. På uteplatsen är det rena bastun så jag var tvungen att öppna lite för att få in lite frisk luft när jag skulle äta lunch. Hur härligt som helst! Såg en löpsedel när jag var och handlade och där stod det att det skulle bli supervärme i påsk. Hur perfekt vore inte det när man är långledig och allt!! :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress