Söndagsäventyr
Tack och lov så var det betydligt lättare att gå upp denna morgon. Väldigt underligt med tanke på att jag somnade senare än i fredagskväll. Men sov väl mycket bättre så det gjorde väl antagligen susen! :)

Idag jobbade jag med Pontus som från början egentligen praktiserar, men nu har börjat jobba lite extra, och som aldrig tidigare jobbat en helgmorgon. Bra planerat med tanke på att jag kanske högst har jobbat fem morgnar överhuvudtaget och då bara gjort kassadelen. Lilla jag skulle alltså lära honom att göra saker som jag själv aldrig gjort. Men det gick bra och vi fixade det galant. Så duktiga så. Känns gansla bra att vara den som "kan" och få styra och ställa lite ibland ;)

När klockan till slut slog tre fick man äntligen åka tillbaka hem till Jimmys place för ett klädombyte och sedan åkte vi till nya matstället ChopChop som öppnade idag ute på Västerleden för en sen lunch. Helt okej mat men kanske inte någon smaksensation. Man fick heller inte speciellt mycket på tallriken (vet ju inte hur det är om man tar take-out men...). Spicy ligger oslaget kvar på toppen.
Vad passar bättre som efterrätt en solig dag än Slagstaglass?? Massa folk var det. Som utlovat blev det en ny snäcka idag, daimsnäckan. Väldigt god och väldigt skönt att sitta ute i solen!

Halvt i matkoma åkte vi vidare till Ica Maxi för att storhandla så nu är frysen full. En påse bullar fick åka i soppåsen för att allt skulle få plats till och med. Snart är det dags att grilla korv på uteplatsen. Årets första grillning för min del! :)


Daimsnäckan!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress