Oväntat besök

Gårdagens snäcka på Slagstaglass blev Nougatsnäckan som jag helt klart tycker var över förväntan. En av de bättre jag provat faktiskt. Nu är alltså 6 av 18 provsmakade så det finns ju några kvar att välja mellan. Men i den här takten lär jag ju iallafall hinna med alla innan sommaren är slut. Fast lite sjukt kanske det är att ha ätit så pass många på mindre än en månad? Men oh så gott det är! :)

Några timmar efter glassätandet fick vi sällskap. Dörren till uteplasten var öppen så rätt vad det var så börjar det jama förtvivlat utanför dörren och när Jimmy öppnade for en lite kattunge in som ett skott. Så himla liten och söt var den! Jättekelig och sällskapsjuk var den också, tills man lyfte upp den för det var tydligen inte populärt så nu har jag halva armarna fulla med klösmärken. Till slut fick vi iallafall ut den och efter det sprang den runt längs glaset på uteplatsen och och jamade och försökte komma in igen. Inget halsband och ingen öronmärkning eller någonting hade den. Antagligen en innekatt som smitit ut någonstans ifrån.
Som den mes man är så började jag såklart gråta för att jag tyckte så jäkla synd om den. Helt ensam ute i mörkret och så liten och rädd! Stackars lillkissen! :(

Lite senare när vi gått och lagt oss kom den tillbaka och jamade utanför det öppna fönstret. Strax efter det lät det som att någon sa någonting och sedan blev katten tyst så förhoppningsvis var det ägaren som kom eller också någon annan som tog hand om den... De är ju bara för söta när de är sådär små! :)



Nougatsnäcka

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress