Måndag
Lugn och skön måndagmorgon när man är ledig. Jag har inte riktigt vant mig vid det här med att vara ledig än tror jag. Vad tusan hittar man på en måndag i Eskilstuna? Eller vilken veckodag som helst egentligen. Min fantasi är helt slut just nu. Jag måste nog hitta en bra hobby åt mig själv om jag ska överleva detta.

Pallrade mig hur som helst upp ur sängen strax efter 8 för att dra på mig mjukisar, skor och slänga upp håret i en knut för att gå ut och flytta bilen. Lagom kul. Men då fick jag ju en chans att prova tagen som Jimmy letade fram åt mig igårkväll. Nyckeln är nämligen jättetrög och går knappt att vrida om i låset till porten. Snyggt att stå där en vacker dag och den går av i låset. Inte så bra.
Efter den lilla utflykten kröp jag faktiskt ner i sängen igen och sov till 10.

Lägenhetens ägare föredrar visst nerdragna persienner, men själv tycker jag det känns lite deprimerande. Släpper istället in lite dagsljus nu medan jag är ensam. Måste bara komma ihåg att fixa tillbaka det som det var innan jag beger mig hemåt. Annars kommer han ju inte att känna igen sig när han kommer hem! ;)
Lyckades även få igång radion i köket så NRJ går för fullt här nu. Så mycket bättre än de vanliga Rix och Mix och allt vad det finns. 95% reklam och alltid samma låtar om och om igen. Att de inte tröttnar på det själva är ju ett under...
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress