Allergi
Lagom roligt att det börjar komma pollen nu så fort det börjat bli lite varmt. Lika härligt det är att det äntligen blivit vår, lika ohärligt är det att man ska behöva gå runt och nysa varannan minut. Kliar i ögonen gör det också så ibland får man bara lust att slita ut dom. Jättebra att man har ett jobb som innebär att man måste vara ute större delen av dagarna. 
Stressad som jag var igår så glömde jag såklart tabletterna hemma så det var inte bara en gång jag höll på att hamna i diket för att jag nös i bilen ute på rundan idag. Men jag överlevde och det gjorde bilen också! Gissa om jag hajade till varje gång jag fick syn på en traktor...

På vägen hem svängde jag förbi apoteket och skulle köpa ögondroppar innan jag blir tokig på riktigt. 103 kr för 20 engångsdoser. 150 för en förpackning tabletter som räcker i 2 veckor. Om man räknar med att man behövar ta det i säkert 2 månader så blir det inte speciellt billigt att vara allergiker. Längtar till sommaren när eländet är över! :)
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress