Fullspäckad dag! Me like!
Det här har varit en av de bästa dagarna på länge. Det blev ingen shopping som jag hade tänkt men jag är glad ändå. Först fick jag äntligen ett samtal om en arbetsintervju! Hur skönt som helst för självförtroendet att få lite respons på allt sitt sökande så kan man känna sig lite mindre värdelös. Även om man nu inte får jobbet så har man iallafall åstadkommit någonting. Sedan ringde jag Arbetsförmedlingen för att följa upp mitt arbetssökande, vilket jag fått order om att göra under veckan. Kvinnan jag pratade med blev överlycklig och berömde mig så det nästan var pinsamt för att jag var så duktig och sökte så mycket. Sedan letade hon upp en annons som hon tyckte jag var som klippt och skuren för så nu ska jag väl ta och söka det också någon dag...

Två sekunder senare ringer min jobbcoach eftersom hon läst mitt mail om att jag inte kan komma på gruppaktiviteten på måndag eftersom jag ska jobba då och jag hade dessutom frågat henne om några missade samtal jag fått från Af igår när jag jobbade. Jag ville veta om hon tyckte jag skulle ringa upp igen även fast ingen svarat igår när jag försökte. Det visade sig att det var hon som ringt för att höra om hon skulle lägga in mig på en internorder de fått in. Som tur var hade hon gjort det ändå när jag inte hade svarat. Snäll som hon är så sa hon också att jag fick ringa henne när som helst om jag ville ha någon hjälp inför min intervju!

Sedan åkte jag ner på stan för en himla trevlig kväll med Rebecca! Först hämtade vi biljetter till diverse saker och sedan gick vi och tog en hamburgare på donken innan det var dags för bio. Harry Potter 7! Riktigt bra, men irriterande slut... Minus också för den skumma typen brevid som satt och stönade och hade lite andra underliga ljud för sig hela tiden. Lite irriterande men kanske inte lika mycket som den bakom som andades som om den sprungit ett marathon. Men filmen var bra och det var ju huvudsaken.

Efter det rörde vi oss vidare mot lokomotivet för att heja på STEKtab i Företagsrocken. De var sjukt bra, det var mycket folk och man fick umgås med många man inte sett till på alldeles för länge. Riktigt riktigt kul var det! Synd att det "bara" blev en plats i andra chansen, det var inte rätt. Men bara att knipa finalplatsen då istället!
Plus i kanten också till mina föräldrar som åkte och hämtade bilen jag tagit när jag åkte till stan och sedan kom och hämtade mig nu på natten så jag kunde få i mig lite alkohol under kvällen. Snällare föräldrar får man leta efter!

Nu ska jag göra mig iordning för sängen så jag orkar upp och jobba 12-19 imorgon. Natti♥



Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress