Nice

Äntligen hemma från jobbet! Trött som aldrig förr, även fast det var ett kort pass. Lyckades med något utomordentligt klantigt också. Skulle handla lite att äta på min rast men var osäker på hur mycket pengar jag hade på kortet eftersom jag stannade och tankade på vägen till jobbet. Så jag fick en snilleblixt och skulle göra en förenklad inloggning på Nordeas hemsida via mobilen. Man behöver alltså bara slå in personnr och personlig kod och inte krångla med massa dosor och grejer.
Jag antog att personlig kod innebar den koden man slår in när man ringer och kollar saldo. Det stod då att det var fel så jag tänkte att okej då kanske det är PIN-koden. Så jag testade. Det gick inte heller. Men jag var 99% säker på att det var den första koden jag slagit så jag provade igen. Felfelfelfel! Så nu är den koden spärrad och jag kommer inte in alls. Lovely.
När jag sedan nyss drog hela historien för mor så slår det mig: jag kastade om de första siffrorna och slog 73 istället för 37. Suck. Jag skyller på att jag är trött.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress