Lonely
Kom precis hem från vad som antagligen var mitt sista arbetspass någonsin med Måns. Nästan lite sorgligt efter hela två år tillsammans. Nu blir det dock säsongsjobb i Sälen för hans del. Är inte ett dugg avundsjuk!
Men vilken dag det har varit! Herregud. Det var bara han och jag där mellan 14 och 15 då Ann skulle komma. Kassa 1 var trasig redan från början och vi hade blivit varnade om att cigarettautomaten strulat tidigare på dagen och såklart är bland det första som händer att den totalstrejkar. Så jag får ta kassan medan han får leka tekniksnille och försöka fixa det. Samtidigt blir pantmaskinen full. Roligt när man bara är två som jobbar. Efter en timmes kaos kommer då Ann och sätter sig i kassan så att Måns kan ägna all tid åt att fixa cigarettgrejen. Då är det egentligen meningen att jag ska spetta och korga kyckling inför morgondagen, vilket inte går så bra när man måste vara 2:a kassa och springa dit hela tiden. När jag då för säkert tusende gången ska öppna kassa 3 så blir allt helt blått och den på något magiskt vis stänger av sig. Hur stor är chansen?! Så det är bara att ropa dit Måns som rycker ur alla sladdar varefter det tar evigheter för datasystemet att starta om. När jag väl lyckats få igång det fungerar dock inte vågen. Inte bra när man ska väga grönsaker och frukt mm. I den kassan kunde man alltså inte ta emot kunder som hade viktvaror. Man kände sig inte alls tjatig när man var tvungen att fråga varenda stackare som ställde sig i den kön om den hade något som skulle behöva vägas. Mitt i allt piper självklart också grillen så någon måste ta ut kycklingen. 
Lugnade dock ner sig runt sex där men är ändå skapligt trött och sliten. Som om det inte räckte har jag även mördande träningsvärk i rumpa och lår.

Sedan kom man hem till ett tomt hus. Känns lite mobbat på en lördagkväll... Fast jag är så sjukt slut i kroppen så det gör mig egentligen ingenting. Ska ladda upp med lite läsk och chips och dra på någon bra film. Bara ta det lugnt och bli på bättre humör helt enkelt.

Puss!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress