Just do it
En rätt så kass dag ur eknomiskt perspektiv det här. Medan jag lagade gröt imorse upptäckte jag att förra månadens lönespec hade kommit vilket alltid är lika spännande. Oftast är det iallafall en positiv överraskning där i. Blev även rätt nöjd med denna, tills mamma sa åt mig att kolla så det verkligen stämde. Visade sig tillslut att det saknades ungefär 6000 kr!!! What!??? Så nu måste jag därför skriva upp alla dagar och tider som jag inte fått betalt för och lämna till chefen så hon kan fixa det. Det jag undrar över är hur hon ska lyckas lösa det... Alla de tiderna har jag ju liksom fått av andra så det betyder ju att de har fått pengar för dagar de inte ens jobbat. Så känns inte som att det kommer att bli helt lätt att få allt att stämma. Men hon får väl skylla sig själv som gjorde fel från början.

Drog iallafall med mig mamma ner på stan en sväng så hon kunde hjälpa mig att hitta en farsdagspresent till på söndag. Så det gjorde vi, och sedan gick vi till Stadium för att kolla på löparskor eftersom nu mina är fyllda med blod sedan sist jag sprang. Fick lov att kolla upp mitt löpsteg och massa sådant där för att veta vilka som skulle passa bäst. Slängde även med ett set med löpkläder och ett med träningskläder att ha till träningen. Och en reflexväst för mörka vinterkvällar. Allt som allt slutade det på ungefär 3000 kr. Inte jättebilligt att springa kan man ju tycka kanske. Men värt det. Dags att bli fit på riktigt nu!
Tur dock att man får lön på måndag...

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress