Första advent
Vaknar med ett ryck klockan 06.00 när min mobil ringer. Min första tanke är självklart VARFÖR den ringer, när jag hade ställt väckarklockan på 05.55. Den opålitliga manicken har såklart stannat igen. Det händer lite då och då nämligen. Alltid på prick 01.03. Något med att den har kontakt med någon satellit eller vad det är och om det krånglar så stannar den. Väldigt praktiskt. Eller inte.
Dock blev jag väldigt pigg direkt eftersom jag vaknade så snabbt och inte hade tid att ligga kvar i sängen. Riktigt roligt att jobba dagtid sedan också. Tiden bara försvann.

Eftersom det är första advent blev det nyss lite adventsfika med lussebullar och pepparkakor så nu är man mätt och belåten. Det blir nog lite glögg senare efter maten också. Mys med första advent! Och imorgon får jag resten av min lön. Kliar i fingrarna efter att få spendera lite!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress