SOS
Efter att ha legat ett par timmar i mörkret i mitt rum och kollat på House of Wax så satte jag mig vid datorn ett tag. En stund senare hör jag ett irriterande ljud från det öppna fönstret och inser att det är ett larm. Så jag, min far och min bror vandrar ut i natten för att se i vilket hus det är som larmet har gått och vi upptäcker då att det är grannhuset. När vi står mitt framför huset så blir det plötsligt tyst. Då är frågan: Har den gamla tanten som bor där alldeles ensam och går och lägger sig ungefär runt kl 18 varje kväll lyckats starta larmet och sedan själv stängt av det? Eller har det hänt något och den/de som satte igång det stuckit och larmet till slut tystnat av sig själv? Eller har den/de lyckats stänga av larmet och fortfarande är kvar?

Who knows? För några år sedan var det iallafall inbrott här vid midsommar så man blir ju lite fundersam... Nu ska jag gå ut och leta efter pappsen som gick tillbaka ut ensam för att "spana".
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress