Kaos
Från och med nu ska jag officiellt sluta köra bil. Det går liksom inte bra just nu. Igårkväll när jag och Alex var på väg från middag hos hans föräldrar och skulle vidare mot filmkväll får jag total blackout. Fast jag skyller lite på att det var för mycket att tänka på faktiskt.. Hade jag fått en klar uppgift om vart jag skulle så hade säkert allt gått fint. Men så var inte fallet, utan jag fick beslutsångest när jag skulle välja väg så till slut bestämde Alex rakt fram. I förvirringen kör jag alltså rakt fram. Eller iallafall tills människan brevid mig skriker "men nu är det rött! Det är rött!". Så det blir att tvärnita och tack vare lite välbehövlig ABS stannar vi där halvvägs ut i korsningen. Mycket glad att det inte kom några bilar just då för vem vet vad som hade hänt då...
Nästa olycka hände idag när jag smart som jag är parkerar på den enda lediga platsen som fanns utanför skolan. Anledningen till att denna plats var ledig var att det var himla mycket snö där. Och då menar jag verkligen mycket också! Men jag tänkte att om jag bara kör i de spår som redan fanns där så går nog allt bra. Dock var det inte så lätt som man kunde tro. Fastnade ordentligt och fick lämna bilen där för att senare återvända med Marcus och Ronja som hjälp, vilket inte heller gick något vidare. Men ibland har man tur. En skåpbil med 4-5 gubbar stannade och knuffade. Det finns godhet i världen trots allt. 
När jag sedan skulle träna kom det som en (o)trevlig överraskning att de ändrat så det nu är parkeringsavgift överallt till 20 istället för till 18 och hon som inte hade en aning om detta tar självklart inte med sig pengar. Suck. 

 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress