Heelg!
Äntligen helg nu! Dessvärre är jag sjuk. Det är mindre roligt. Men ändå skönt med helg efter en kaotisk vecka! Försov mig i tisdags så missade hela skoldagen. Måste påpeka att den ändå bara bestod av två lektioner så det var ingen katastrof så, men fattar ändå inte hur det gick till.. Hur som helst så kom jag hem vid fyra på eftermiddagen och ägnade över sex timmar åt att skriva tävlingsbidrag till UF. Inte det roligaste man kan göra måste jag säga. Tror aldrig någonsin jag har varit så stressad som jag var den kvällen. Tre uppsaster, tidspress och trötthet är ingen bra kombo!
Dum som jag var så tränade jag i onsdags trots att jag var lite småförkyld så är nu istället dunderförkyld och har feber. Bet ändå ihop och gick till skolan igår, mest för att jag skulle till tuna park med Sofia efteråt hehe. Mycket trevligt.
Denna dag blev det dock ingen skola. Eller ett kort besök för att hämta några papper som jag behöver för en uppsats som ska in på måndag fick jag stå ut med. Resten av dagen har tillbringats framför tvn med mysiga filmer, soppa, grönt te och en överdos av c-vitamin. Vad gör man inte för att bli frisk? Börjar allvarlogt överväga att testa något av de där förkylningspillerna som finns på reklamerna på tv. Frågan är hur bra de faktiskt fungerar. Det är väl lite tveksamt kanske. Måste iallafall pigga på mig till imorgon för då är det biltvätt och bowling som gäller! Väldigt taggad för bowlingen faktiskt. Tycker det är riktigt roligt även om jag är sämst på det. Det fanns en tid när jag var bra på det men det har gått över av någon konstig anledning. Trodde det var som att cykla, något man mer eller mindre kan utan att göra det alltför ofta. Men ack så fel man hade. Men ingen som har sagt att man inte kan ha kul fastän att man inte vinner:)

Nu ska jag återgå till att läsa Stolthet och Fördom. Gillar den faktiskt även om språket är antikt. Mysig historia:)
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress