Aint no party like an alcoholic party
OJ OJ OJ säger jag bara... Det som skulle bli en nice kväll med lite förkrök och sen ett första krogbesök för tobias som fyllde i tisdags vändes snabbt till en visserligen kul kväll, men definitivt inte som det var tänkt. Och då menar jag det verkligen. Vi sitter helt lugnt och pimplar lite vin, äter choklad, snackar, lyssnar på musik och har allmänt trevligt hemma hos Sofia. Mys var det. Sedan kommer killarna. Med två vodkaflaskor. Redan där borde man kanske hört varningsklockorna ringa? Men inte vi inte! Flaskorna går laget runt, fast tyckte dock att det vääldigt ofta var min tur så jag misstänker att det var något fuffens där. Hur som helst sitter jag plötsligt i köket med Sofia som är lika lost som jag är. Och det är här kaoset börjar. Sofia totaldäckar i sin säng, varpå Eddie gör ett antal tappra försök att få kontakt med henne igen, medan jag på något mystiskt sätt hamnar storbölandes på hallgolvet. Ingen hejd på tårarna. Heeelt sjukt. Har verkligen ingen aning om varför men grät gjorde jag. Dan och Eddie försöker desperat att trösta mig och får bokstavligen lyfta upp mig från golvet. Någon gång där mitt i allt ringer någon från min mobil till Alex och berättar för den stackaren som ligger sjuk hemma hos sina föräldrar att hans brud är skitledsen. Piiiinsamt! Efter att ha bättrat på sminket så gott det gick så vandrade vi senare iallafall trots allt ner till O'learys, det vill säga alla utom Sofia som fortfarande sov. Sedan upptäcktes att Eddie glömt leg hemma hos Sofia så det blir till slut jag, Tobbe och Tobbe som går på krogen. Det första vi gör där är ju då att dra i oss varsin flatliner. Inte så genomtänkt kanske... Hur som helst så blev det riktigt trevligt ändå och jag träffade en skum typ som jagalltid ser när jag är ute så jag fick helt enkelt umgås med honom medan Tobias träffade några han kände. Sedan blev det Corner och hem till Sofia där Tobias skulle sova. 
Jag vandrade sedan hem till Alex helt ensam förbi djurgården och det i min korta klänning, strumpbyxor och höga klackar. Skulle ju lika gärna kunnat sätta in en annons i tidningen om en önskan att bli våldtagen och misshandlad... Men det gick bra och väl där kom min kära mor och hämtade mig. Efter denna kväll av snefyllornas snefylla ska ni nog inte bli förvånade om jag hädanefter är nykterist! Men jag hittade 40 spänn på golvet när vi köade till garderoben (y)

Ligger nu på soffan med den värsta huvudvärk jag någonsing upplevt, samt växelvis illamående och försöker tagga för jobb om tre och en halv timme. Jag säger lycka till till mig!!  
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress