Tredje advent

För ett tag sedan så skickade jag ju en försenad ansökan till Södertörns journalistprogram. Mest egentligen för att se ungefär hur man ligger till och sedan dess har jag inte tänkt så mycket mer på det, tills jag fick svarsbeskedet häromdagen... Jag är tionde reserv vilket inte är så illa ändå med tanke på att jag anmälde mig efter sista ansökningsdatumet. Nu är det bara det att jag måste tacka ja/nej till platsen och jag har lite beslutsångest. Å ena sidan så krävs att tio pers hoppar av för att jag ska få en plats, vilket inte känns så troligt att det händer. Samtidigt vill man ju inte tacka ja bara för att, och sedan skulle man råka komma in fast man inte egentligen vill. Alltså självklart vill jag ju... Men kanske inte just nu... Jättesvårt. Det är verkligen världens chans för mig.

Journalistik och multimedia är en av landets mest eftersökta högskoleutbildningar. Vi tar journalistiken ett steg vidare och utbildar dig till det medieföretagen vill ha i dag och kommer att behöva i framtiden. Du får en bra grund i god traditionell journalistik, kryddad med den nya medietekniken.

Senast den 20 december måste jag svara så jag har lite funderande att göra. Hoppas iallafall att alla har en toppenbra tredje advent! Själv ska jag spendera den med att jobba 15-18 på Triangeln och sedan hem och ladda batterierna med lite tacos och familjemys så jag är redo för jobb på Bring klockan 07 imorgonbitti.

Puss :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress