Två månader till studenten !
Ja vad ska man säga? Det här har verkligen INTE varit min dag. Det började dock bra med riktigt härligt vårväder, så satt ute i solen och pluggade någon timme eller så. Riktigt skönt faktiskt. Sedan helt plötsligt kommer två rådjur och spatserar förbi ett par meter ifrån solstolen. Snacka om att vara ouppmärksamma på omgiviningen. Men där satt jag och vågade knappt andas ifall de kanske skulle bli rädda då och tillslut vandrade de vidare mot nya äventyr.
Efter mat och dusch blev det jobb 17-22.15. Det började kaotiskt men när det äntligen lugnade ner sig kommer en kund som är dum nog att ställa en flaska cola på bandet, vilket man tycker att folk borde fatta inte är så lämpligt eftersom flaskor ramlar när bandet rör sig. Självklart gjorde även denna flaska det, och självklart landar den på ett vasst metallhörn så det blir en spricka där det börjar spruta ut Coca Cola. Lyckat. Hela kassan, speglarna i taket, hyllorna runtomkring, dataskärmen, golvet, alla varor på bandet, de stackars första kunderna i kön och jag blir då genomblöta. Speciellt jag som sitter mitt i skottzonen. Så det var bara att glatt be en kollega öppna en andrakassa och skutta ut i personalrummet och byta både byxor och skjorta samt torka av det som fortfarande rann ner längs ansiktet... För den som inte visste det är cola en väldigt klibbig dryck. 

Men man kan trösta sig med att det är två månader till studenten!!!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress